PERMS

کلمه اختصاری PERMS_تعیین موقعیت، تحلیل محیطی، تحقیقات بازار، آمیخته بازاریابی و بخش بندی_ می تواند برای یادآوری پنج حوزه کاربرد مدیریتی مفاهیم رفتار مصرف کننده استفاده شود.

حوزه کاربرد مدیریتی

  1. تعیین موقعیت کالا

تلاش جهت تحت تاثیر قرار دادن تقاضا برای یک محصول از طریق ارتقاء تولید و توسعه یک محصول با مشخصات ویژه که آن را از محصولات دیگر متمایز می کند.

2. تحلیل محیطی

ارزیابی نیروهای بیرون که بر فرایند فعالیت های شرکت و مصرف کنندگان آن تاثیر داشته و تهدیدها و یا فرصت هایی را ایجاد می کنند.

3.تحقیقات بازار

تحقیقات کاربردی مربوط به مصرف کنندگان، آنگونه طراحی شده اند که اطلاعات لازم برای مدیران را از نقطه نظر عوامل موثر بر اکتساب، مصرف و کنارگذاری کالاها، خدمات و ایده ها توسط مصرف کننده فراهم می کنند.

4. راهبرد آمیخته بازاریابی

هماهنگی بین فعالیت های بازاریابی شامل تولید محصول، ارتقاء، قیمت گذاری و توزیع آن می باشد.

5. بخش بندی

تقسیم بازار به زیر مجموعه های متمایز از مشتریان که دارای نیازها و خواسته های مشابه هستند؛ هر زیر مجموعه از طریق آمیخته بازاریابی متفاوتی قابل دستیابی است.

 

به طور خلاصه، هرگاه این پرسش مطرح شود که کاربرد مدیریتی مفهوم رفتار مصرف کننده چیست، شما باید فوراً هر یک از این پنج مفهوم PERMS را در نظر بگیرید. بوسیله ایجاد درک بنیادین از پنج حوزه مربوط به راهبرد مدیریتی که اصول رفتار مصرف کننده در آنها به کار می رود، شما مبنایی برای استفاده از مفاهیم رفتار مصرف کننده در بازاریابی، تصمیم گیری و سیاست گذاری عمومی در اختیار خواهید داشت.

1 دیدگاه در “PERMS

  • مارس 1, 2019 در 8:14 ق.ظ
    Permalink

    سلام ممنون فوق العاده بود

    پاسخ دادن

پاسخ دادن به علیرضا نوروزی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *