بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ (به انگلیسی: Digital marketing) نوعی از بازاریابی محصولات یا خدمات است که با استفاده از فناوری‌های دیجیتال و عمدتاً در اینترنت از جمله تلفن‌های همراه و دیگر صفحات نمایش مثل کامپیوتر و هر رسانه دیجیتال دیگر انجام می‌شود. این نوع از بازاریابی تبلیغاتی است که به دلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی جایگاه خاصی را در بین تبلیغاتچی‌ها باز کرده‌است.

شبانه‌روزی و بی‌وقفه بودن آن و قابلیت ایجاد تغییرات بصورت به روز باعث شده این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکت‌ها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پُر رنگ‌تر می‌شود.

درواقع دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از همه ابزارهای دیجیتال مثل وب سایت، اپلیکیشن، تبلیغات آنلاین (ادورز مارکتینگ)، شبکه‌های اجتماعی، سئو، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی موبایلی برای هدف مشخصی به اسم مارکتینگ یا بالا بردن فروش یا برند سازی می‌باشد.

بازاریابی اینترنتی چگونه می‌تواند به ارتقای برند شما کمک کند؟

هر بنگاه اقتصادی برای جذب بیشتر مشتریان بالقوه و ایجاد ارتباط بهتر با مشتریان و خریداران در فضای مجازی، نیازمند استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی و تاکتیک‌های آنلاین مارکتینگ می‌باشد. با وجود ابزارهای گوناگون برای بازاریابی اینترنتی و تکنیک‌های متفاوت آنلاین مارکتینگ، تنها یک انتخاب هوشمندانه می‌تواند شما را در بازارهای رقابتی امروزه به موفقیت برساند.

اولین قدم برای موفقیت کسب‌وکار شما، انتخاب یک استراتژی بازاریابی اینترنتی مشخص برای فعالیت‌های برند شما در فضای مجازی است.

بازاریابی اینترنتی و اهمیت آن

جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات، تقسیم بندی مشتریان و مخاطبین بر اساس چگونگی فعالیت آنها در فضای مجازی، تجزیه و تحلیل رقبا، گسترش ارتباط با مشتریان و ارتقای برند، از جمله مزیت‌هایی است که بنگاه‌ها را تشویق می‌کنند بودجه‌ی بیشتری را برای فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی اختصاص دهند.

سه مزیت اصلی بازاریابی اینترنتی:

بازاریابی اینترنتی کم‌هزینه است.

بازاریابی اینترنتی، در مقایسه با روش‌های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها و مجله‌های تبلیغاتی، صرفه‌ی اقتصادی بیشتری دارد.

انجام فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی به زمان و مکان خاصی وابسته نیست و به مخاطبین هدف شما این امکان را می‌دهد که تحت شرایط زمانی و مکانی مطلوب خودشان با برند شما ارتباط برقرار کنند.

بازاریابی اینترنتی فرصت‌های بیشتری را برای ارتقای برند شما فراهم می‌سازد.

ابزارهای بازاریابی اینترنتی، امکان دسترسی به طیف گسترده‌ای از مشتریان هدف را میسر می‌سازد.

با استفاده از بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، سمینارهای اینترنتی، ویدیوهای کوتاه و ایمیل‌ مارکتینگ‌های هدفمند، می‌توانید سطح آگاهی بازار هدف خود را از محصولات و خدماتتان افزایش دهید که این فرآیند منجر به گسترش ارتباط با مشتریان و برند‌سازی برای کسب‌وکار شما می‌شود.

بازاریابی اینترنتی امکان محاسبه‌ی میزان بازگشت سرمایه تخصیص‌یافته (ROI) به فعالیت‌های اینترنتی را میسر می‌سازد.

برخلاف بازاریابی سنتی، نرخ بازگشت سرمایه‌ی تخصیص‌یافته برای فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی به راحتی قابل ‌پیگیری است. این مزیت فوق‌العاده‌ی بازاریابی اینترنتی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا چگونگی کیفیت کمپین‌های اینترنتی و کارایی آنها را محاسبه کنند.

ترافیک وب‎‌سایت، نرخ تبدیل مخاطب به مشتری (Conversion Rate)، تعداد اشتراک‌ها (Subscriptions) و تعداد صفحات بازدیدشده مثال‌هایی از سنجش بازگشت سرمایه (ROI) در بازاریابی اینترنتی هستند که با توجه به اهداف کمپین‌های بازاریابی اینترنتی در نظر گرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *